IDZ UK
Society for All, z. s.
Volných míst: 12
Datum konání: 17.04.2025, 9:00-16:00; 25.08.2025, 9:00-16:00
Socio-emoční dovednosti
-
komplexní vzdělávací program zaměřený na socio-emoční učení RRRR (Respekt, Rozmanitost, Rovnost, Resilience) přináší sadu praktických příruček socio-emočního učení,?které byly vyvinuty v?Austrálii a?následně adaptovány pro české školy?
-
metodika navazuje na stávající i nově plánované rámcové vzdělávací plány a otevírá klíčová témata, jako jsou silné stránky osobnosti, zvládání stresu a náročných situací, vyhledání pomoci, nebo gender a poznávání vlastní identity?
-
šestnáctihodinové školení je koncipováno tak, aby jednotlivé bloky vždy usadily téma z?metodiky do kontextu rámcového vzdělávací plánu a pochopení jeho preventivní role a následně se v praktických ukázkách s učiteli prochází vybrané kapitoly metodik?
-
školení vychází z toho, že škola může být klíčovým místem pro formování duševního zdraví, respektujících vztahů a pro prevenci násilí v?blízkých vztazích (jako součást proškolení je možné využít preventivních programů přímo pro studenty v tématu Blízkých vztahů bez násilí)?
-
evidence based program přináší škole osvědčený nástroj?pro rozvoj emocionální gramotnosti napříč všemi ročníky?
-
součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci?
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 0
Letní vzdělávací program je určen pro pedagické pracovníky středních škol z Ústeckého kraje, kteří hledají nové cesty, jak do výuky začlenit digitální dovednosti v širším kontextu. Zvláštní pozornost bude věnována tématům, jako je kybernetická bezpečnost, která nabízí praktické a aktuální možnosti pro zapojení technologií do výuky. Kurzy jsou koncipovány jako základní, tedy se nevyžaduje žádná předchozí hlubší znalost problematiky.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 0
Letní vzdělávací program je určen pro pedagické pracovníky středních škol z Ústeckého kraje, kteří hledají nové cesty, jak do výuky začlenit digitální dovednosti v širším kontextu. Zvláštní pozornost bude věnována tématům, jako je robotika a mechatronika, která nabízí praktické a aktuální možnosti pro zapojení technologií do výuky. Kurzy jsou koncipovány jako základní, tedy se nevyžaduje žádná předchozí hlubší znalost problematiky.
Ústecký kraj
Volných míst: 0
Cílovou skupinou pro tuto aktivitu jsou Pedagogičtí pracovníci SŠ a pracovníci ŠPZ
Ústecký kraj
Volných míst: 0
Cílová skupina - pedagogičtí pracovníci středních škol
Ústecký kraj
Volných míst: -3
Ústecký kraj
Volných míst: -3
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 14
Datum konání: 20.08.2025, 14:00-22:00; 21.08.2025, 8:30-22:00; 22.08.2025, 8:30-12:00
Cílem pobytových škol bude seznámit pedagogy s moderními trendy pojetí vzdělávání, osvědčenými nebo inovativními metodami výuky, aktuálními poznatky v oboru a novými didaktickými prostředky (nástroje pro výuku, vybavení, přístroje, pomůcky); nedílnou součástí bude sdílení příkladů dobré praxe a vzájemné inspirace. Náplní třídenních pobytových škol budou semináře a praktické workshopy, přednášky, exkurze do okolních lokalit apod. z oblasti chemie, fyziky, biologie. Účastníci získají inspiraci, znalosti a dovednosti ke zlepšení své výuky s tím, že odborný program a formální i neformální diskuse výrazně zvýší jejich motivaci pro sebezdokonalování.
Society for All, z. s.
Volných míst: 18
Datum konání: 21.08.2025, 9:00-16:30; 22.08.2025, 9:00-16:30
Trauma respektující přístup
-
Šestnáctihodinový kurz seznámí účastníky s principy trauma respektujícího přístupu a jeho uplatněním v praxi, naučí je rozumět důvodům náročného chování dětí a mladistvých.
-
Pedagogičtí pracovníci se zorientují se v postupu?včasné identifikace dětí ohrožených domácím násilím a možnostech následné podpory včetně zapojení do mezioborové spolupráce v regionu.
-
Díky praktickému nácviku si pedagogové osvojí funkční techniky a metody v práci s dětmi s náročným chováním, které mohou využít i k podpoře vlastní psychické pohody.
-
Součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci.
Society for All, z. s.
Volných míst: 16
Trauma respektující přístup?
?
-
šestnáctihodinový kurz seznámí účastníky s?principy trauma respektujícího přístupu?a?jeho?uplatněním v praxi, naučí je rozumět?důvodům náročného chování?dětí a?mladistvých?
-
pedagogičtí pracovníci se zorientují se v postupu?včasné identifikace dětí ohrožených domácím násilím?a?možnostech následné podpory včetně zapojení do mezioborové spolupráce v?regionu?
-
?díky praktickému nácviku si pedagogové osvojí?funkční techniky a metody v práci s dětmi s?náročným chováním, které?mohou využít i k podpoře vlastní psychické pohody?
-
součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci?
Society for All, z. s.
Volných míst: 14
Socio-emoční dovednosti
-
komplexní vzdělávací program zaměřený na socio-emoční učení RRRR (Respekt, Rozmanitost, Rovnost, Resilience) přináší sadu praktických příruček socio-emočního učení,?které byly vyvinuty v?Austrálii a?následně adaptovány pro české školy?
-
metodika navazuje na stávající i nově plánované rámcové vzdělávací plány a otevírá klíčová témata, jako jsou silné stránky osobnosti, zvládání stresu a náročných situací, vyhledání pomoci, nebo gender a poznávání vlastní identity?
-
šestnáctihodinové školení je koncipováno tak, aby jednotlivé bloky vždy usadily téma z?metodiky do kontextu rámcového vzdělávací plánu a pochopení jeho preventivní role a následně se v praktických ukázkách s učiteli prochází vybrané kapitoly metodik?
-
školení vychází z toho, že škola může být klíčovým místem pro formování duševního zdraví, respektujících vztahů a pro prevenci násilí v?blízkých vztazích (jako součást proškolení je možné využít preventivních programů přímo pro studenty v tématu Blízkých vztahů bez násilí)?
-
evidence based program přináší škole osvědčený nástroj?pro rozvoj emocionální gramotnosti napříč všemi ročníky?
-
součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci?
Society for All, z. s.
Volných míst: 16
Trauma respektující přístup
-
Šestnáctihodinový kurz seznámí účastníky s principy trauma respektujícího přístupu a jeho uplatněním v praxi, naučí je rozumět důvodům náročného chování dětí a mladistvých.
-
Pedagogičtí pracovníci se zorientují se v postupu?včasné identifikace dětí ohrožených domácím násilím a možnostech následné podpory včetně zapojení do mezioborové spolupráce v regionu.
-
Díky praktickému nácviku si pedagogové osvojí funkční techniky a metody v práci s dětmi s náročným chováním, které mohou využít i k podpoře vlastní psychické pohody.
-
Součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci.
Society for All, z. s.
Volných míst: 25
-
program má za cíl seznámit pedagogy s konceptem well-beingu a jeho významem pro vlastní duševní zdraví a pracovní výkonnost i pro duševní zdraví a vzdělávací výsledky žáků
-
školení well-beingu nabízí školám podporu při zavádění opatření pro systémovou podporu well-beingu žáků a pedagogů
-
několikaměsíční proces zahrnuje úvodní proškolení sborovny spojené s identifikací stavu a potřeb školy a zpracování plánu podpory na školní rok podpory s dosažitelnými a měřitelnými cíli a jasně definovaným postupem implementace navržených opatření včetně stanovení odpovědnosti za jejich plnění
-
následné provázení probíhá formou reflektivních návštěv jedenkrát za čtvrtletí a online konzultací přibližně jedenkrát za měsíc v?délce jedné hodiny
Society for All, z. s.
Volných míst: 8
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 18
Datum konání: 12.06.2025, 9:00-14:15
Kurz je zaměřen na využití simulační výuky jako prostředku pro zlepšení praktických dovedností žáků středních zdravotnických škol. Učitelé se seznámí s aktuálními metodami simulací klinických situací, naučí se efektivně používat moderní simulační přístroje a softwarové aplikace. Hlavní důraz je kladen na praktický nácvik, hodnocení výstupů a zavádění simulací, modelových situací a hraní rolí do výukového procesu s cílem podpořit aktivní učení žáků a připravit je na reálnou praxi ve zdravotnictví.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 13
Datum konání: 29.05.2025, 9:00-14:15
Podpora kritického myšlení žáků na středních zdravotnických školách je klíčovým prvkem vzdělávacího procesu, který se zaměřuje na rozvoj kritického myšlení žáků ve zdravotnických oborech. Poskytuje konkrétní strategie a nástroje, které podporují schopnost žáků kriticky posuzovat a analyzovat ošetřovatelské a zdravotnické informace. Kurz přináší inovativní formy cvičení, interaktivní scénáře a metody, které aktivně zapojují žáky do procesu zkoumání a hodnocení informací. Učitelům bude poskytnuta řada konkrétních postupů, jak provokovat diskuse, motivovat a podněcovat žáky ke kritickému myšlení. Podporujeme nové cesty pro zlepšení učebního procesu a jeho efektivity, což je klíčové pro další profesionální růst žáků na středních zdravotnických školách.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 20
Datum konání: 16.09.2025, 8:30-16:30
Kurz "Gymnastika hravě" nabízí učitelům kompletní průpravu pro kvalitní výuku základních gymnastických dovedností. Během workshopu si učitelé prakticky vyzkouší metodické řady pro základní gymnastické prvky, techniku dopomoci a záchrany. Výběr cvičení a organizace aktivit respektuje potřeby školní tělesné výchovy.
Účastníci získají zásobník cvičení pro rozvoj pohybových schopností, rotačních a rovnovážných dovedností i kompenzačních aktivit.
Kurz je určen učitelům SŠ. Pro pedagogy z Ústeckého kraje je seminář ZDARMA v rámci projektu OP JAK IDZ
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 30
Datum konání: 26.09.2025, 9:00-14:15
Aktivita se zaměřuje na využití didaktických her a interaktivních metod při výuce zdravotní gramotnosti. Ukážeme vám, jak podpořit u žáků dovednosti jako týmová spolupráce, efektivní komunikace a řešení problémů – zábavně a smysluplně. Získáte konkrétní nástroje a inspiraci, jak oživit výuku a posílit angažovanost žáků v tématech, která mají skutečný dopad na jejich život a zdraví.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 20
Datum konání: 23.10.2025, -0:01-16:30
Kurz "Drobné pohybové hry" poskytuje zásobník ihned využitelných aktivit pro oživení hodin tělesné výchovy s využitím běžně dostupných pomůcek. Účastníci si společně vyzkouší hry na rozvoj pohybových schopností, herních dovedností, spolupráce a kreativity. Naučí se, jak hry správně vybírat a organizovat, jak je bezpečně realizovat. Všechny prezentované aktivity jsou ověřené v praxi a vhodné pro školní tělesnou výchovu na střední škole.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 15
Datum konání: 15.01.2026, 9:00-14:15
Podpora kritického myšlení žáků na středních zdravotnických školách je klíčovým prvkem vzdělávacího procesu, který se zaměřuje na rozvoj kritického myšlení žáků ve zdravotnických oborech. Poskytuje konkrétní strategie a nástroje, které podporují schopnost žáků kriticky posuzovat a analyzovat ošetřovatelské a zdravotnické informace. Kurz přináší inovativní formy cvičení, interaktivní scénáře a metody, které aktivně zapojují žáky do procesu zkoumání a hodnocení informací. Učitelům bude poskytnuta řada konkrétních postupů, jak provokovat diskuse, motivovat a podněcovat žáky ke kritickému myšlení. Podporujeme nové cesty pro zlepšení učebního procesu a jeho efektivity, což je klíčové pro další profesionální růst žáků na středních zdravotnických školách.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 30
Aktivita se zaměřuje na využití didaktických her a interaktivních metod při výuce zdravotní gramotnosti. Ukážeme vám, jak podpořit u žáků dovednosti jako týmová spolupráce, efektivní komunikace a řešení problémů – zábavně a smysluplně. Získáte konkrétní nástroje a inspiraci, jak oživit výuku a posílit angažovanost žáků v tématech, která mají skutečný dopad na jejich život a zdraví.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.