IDZ UK
Society for All, z. s.
Volných míst: 1
Socio-emoční dovednosti
-
komplexní vzdělávací program zaměřený na socio-emoční učení RRRR (Respekt, Rozmanitost, Rovnost, Resilience) přináší sadu praktických příruček socio-emočního učení,?které byly vyvinuty v?Austrálii a?následně adaptovány pro české školy?
-
metodika navazuje na stávající i nově plánované rámcové vzdělávací plány a otevírá klíčová témata, jako jsou silné stránky osobnosti, zvládání stresu a náročných situací, vyhledání pomoci, nebo gender a poznávání vlastní identity?
-
šestnáctihodinové školení je koncipováno tak, aby jednotlivé bloky vždy usadily téma z?metodiky do kontextu rámcového vzdělávací plánu a pochopení jeho preventivní role a následně se v praktických ukázkách s učiteli prochází vybrané kapitoly metodik?
-
školení vychází z toho, že škola může být klíčovým místem pro formování duševního zdraví, respektujících vztahů a pro prevenci násilí v?blízkých vztazích (jako součást proškolení je možné využít preventivních programů přímo pro studenty v tématu Blízkých vztahů bez násilí)?
-
evidence based program přináší škole osvědčený nástroj?pro rozvoj emocionální gramotnosti napříč všemi ročníky?
-
součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci?
Society for All, z. s.
Volných míst: 1
Datum konání: 28.08.2025, 8:00-16:00; 29.08.2025, 8:00-16:00; 01.10.2025, 13:45-15:45; 10.12.2025, 13:45-15:45
Society for All, z. s.
Volných míst: 0
-
Šestnáctihodinový kurz seznámí účastníky s principy trauma respektujícího přístupu a jeho uplatněním v praxi, naučí je rozumět důvodům náročného chování dětí a mladistvých.
-
Pedagogičtí pracovníci se zorientují se v postupu?včasné identifikace dětí ohrožených domácím násilím a možnostech následné podpory včetně zapojení do mezioborové spolupráce v regionu.
-
Díky praktickému nácviku si pedagogové osvojí funkční techniky a metody v práci s dětmi s náročným chováním, které mohou využít i k podpoře vlastní psychické pohody.
-
Součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 87
Datum konání: 18.11.2025, 16:00-19:00
Objev elektronu oznámený J. J. Thomsonem před Královskou společností 30. dubna 1897 znamenal konec představ atomu jako nedělitelné částice. Vynořila se však řada dalších otázek – kolik elektronů je v atomu? Kde a jak je „uložena“ kladně nabitá hmota? Jak vysvětlit vlastnosti atomů? Jak atomy tvoří chemické vazby? Během hledání odpovědí bylo objeveno atomové jádro - a zde také započala cesta do nitra atomu. Z čeho je složeno jádro? Ovlivňuje vlastnosti atomů? Lze splnit sen mnoha alchymistů a prvky transmutovat? Nejen na tyto otazníky nalézali vědci odpovědi a my se vydáme po jejich stopách.
Pedagogicko-psychologická poradna Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Teplice, příspěvková organizace
Volných míst: 5
Datum konání: 20.11.2025, 9:00-16:30
Pedagogicko-psychologická poradna Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Teplice, příspěvková organizace
Volných míst: 4
Datum konání: 21.11.2025, 9:00-16:30
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 91
Datum konání: 03.12.2025, 16:00-19:00
V přednášce se seznámíme s principem zachování informace, jakožto jednoho z nejhlubších pilířů fyziky. Ujasníme si význam pojmu entropie, a také to, jaký má entropie vztah k černým dírám a proč jejich vypařování, které objevil Stephen Hawking, vedlo k paradoxu ohrožujícímu samotné základy fyziky. Společně nahlédneme do náznaku moderního řešení tohoto problému, které spočívá v aplikaci holografického principu a objevení se časoprostorového ostrova uvnitř horizontu událostí starých černých děr.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 2
Datum konání: 12.12.2025, 9:00-15:00
Kurz je určen pedagogickým pracovníkům středních škol, kteří nakládají během své činnosti a výuky s chemickými látkami. Je zaměřen na základní a aktuální principy bezpečnosti práce ve školní chemické laboratoři, nakládání s chemickými látkami a směsmi během výuky, klasifikací a značení nebezpečných látek, skladováním CHLS a jejich likvidací, poskytováním první pomoci a další kompetence, které jsou nezbytné pro práci s chemickými látkami ve vzdělávání. Cílem je seznámit posluchače s aktuálními poznatky a požadavky v této problematice během výuky i mimo ni, kdy oproti komerčně dostupným kurzům bude místo na teoretické pozadí a legislativu kladen důraz na reálné a konkrétní postupy, zkušenosti a využití při každodenní výuce.
Society for All, z. s.
Volných míst: 8
Datum konání: 17.12.2025, 8:30-15:30; 18.12.2025, 8:30-15:30
-
Šestnáctihodinový kurz seznámí účastníky s principy trauma respektujícího přístupu a jeho uplatněním v praxi, naučí je rozumět důvodům náročného chování dětí a mladistvých.
-
Pedagogičtí pracovníci se zorientují se v postupu?včasné identifikace dětí ohrožených domácím násilím a možnostech následné podpory včetně zapojení do mezioborové spolupráce v regionu.
-
Díky praktickému nácviku si pedagogové osvojí funkční techniky a metody v práci s dětmi s náročným chováním, které mohou využít i k podpoře vlastní psychické pohody.
-
Součástí konceptu je roční metodická podpora, která je opřená o evaluační data – nastavené cíle a jejich postupné plnění v předem daných setkáních – součástí aktivity bude i souhrn doporučení, pro následnou další implementaci.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 17
Datum konání: 07.01.2026, 8:00-13:15
Kurz je zaměřen na využití simulační výuky jako prostředku pro zlepšení praktických dovedností žáků středních zdravotnických škol. Učitelé se seznámí s aktuálními metodami simulací klinických situací, naučí se efektivně používat moderní simulační přístroje a softwarové aplikace. Hlavní důraz je kladen na praktický nácvik, hodnocení výstupů a zavádění simulací, modelových situací a hraní rolí do výukového procesu s cílem podpořit aktivní učení žáků a připravit je na reálnou praxi ve zdravotnictví.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 27
Datum konání: 13.01.2026, 9:00-14:15
Kurz přináší učitelům středních zdravotnických škol nástroje pro efektivní výuku etických aspektů v rámci ošetřovatelské praxe. Skrze analýzu konkrétních scénářů a diskuzi o etických dilematech se učitelé naučí, jak podněcovat a vytvářet u žáků SZŠ vlastní úsudky a hodnoty v ošetřovatelském kontextu. Kurz se dále zaměřuje na podnícení diskuzí a reflektivní práci žáků, což posiluje jejich schopnost racionálně rozhodovat a jednat v souladu s etickými principy. Žáci tak získají prostřednictvím svých učitelů nejen teoretické znalosti v oblasti etiky, ale také praktické dovednosti v posuzování složitých etických situací a aplikaci principů do reálné praxe.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 15
Datum konání: 15.01.2026, 13:00-18:15
Podpora kritického myšlení žáků na středních zdravotnických školách je klíčovým prvkem vzdělávacího procesu, který se zaměřuje na rozvoj kritického myšlení žáků ve zdravotnických oborech. Poskytuje konkrétní strategie a nástroje, které podporují schopnost žáků kriticky posuzovat a analyzovat ošetřovatelské a zdravotnické informace. Kurz přináší inovativní formy cvičení, interaktivní scénáře a metody, které aktivně zapojují žáky do procesu zkoumání a hodnocení informací. Učitelům bude poskytnuta řada konkrétních postupů, jak provokovat diskuse, motivovat a podněcovat žáky ke kritickému myšlení. Podporujeme nové cesty pro zlepšení učebního procesu a jeho efektivity, což je klíčové pro další profesionální růst žáků na středních zdravotnických školách.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Ústecký kraj
Volných míst: 33
Datum konání: 21.01.2026, 9:00-13:00
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 27
Datum konání: 22.01.2026, 13:00-18:15
Tento seminář přináší učitelům středních zdravotnických škol konkrétní a efektivní postupy, jak systematicky vést žáky během klinické praxe. Skrze jasně definované strategie se aktivity zaměřují na nácvik reflexe s žáky, stanovování jasných cílů a hodnocení dosažených výsledků. Zároveň se učitelé zaměří na postupy vedoucí k podpoře osobního rozvoje žáků a dovedností vedoucích k využití teorie do klinické praxe. Učitelé se seznámí s postupy při poskytování konkrétní zpětné vazby a řešení specifických problémů, které mohou při klinické praxi či v reálném pracovním prostředí vzniknout.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 16
Datum konání: 23.01.2026, 9:00-14:15
Workshop Metody zážitkové pedagogiky ve výuce somatologie poskytnou učitelům středních škol a středních zdravotnických škol inovativní a interaktivní prostředky, jak efektivně vést výuku v oblasti somatologie. Tento kurz nabízí interaktivní cvičení anatomie, tvorbu case studií a simulace pacientských scénářů, které jsou klíčovými prvky zážitkové pedagogiky. Žáci jsou aktivně zapojeni, a prostřednictvím těchto metod jsou posilovány jejich praktické dovednosti v oblasti somatologie. Implementace zážitkových prvků do výuky pomáhá nejen žákům lépe porozumět učivu, ale také efektivněji aplikovat znalosti do praxe. Učitelé jsou vedeni k reflexi, což má za cíl zdokonalit výuku a prospěch žáků v celém vyučovacím procesu. Vytvoření inovativního a interaktivního vzdělávacího prostředí prostřednictvím zážitkové pedagogiky přináší značný rozvoj ve vzdělávání, zdůrazňuje udržitelnost praktických dovedností a motivuje žáky k aktivnějšímu a hlubšímu porozumění učiva, a tím celkově posiluje kvalitu vzdělávání na středních a středních zdravotnických školách.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Ústecký kraj
Volných míst: 33
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 30
Workshop se zaměřuje na využití didaktických her a interaktivních metod při výuce zdravotní gramotnosti. Ukážeme vám, jak podpořit u žáků dovednosti jako týmová spolupráce, efektivní komunikace a řešení problémů – zábavně a smysluplně. Získáte konkrétní nástroje a inspiraci, jak oživit výuku zdravotní gramotnosti a výchovy ke zdraví a jak posílit angažovanost žáků v tématech, která mají skutečný dopad na jejich život a zdraví. Tento kurz je určen pro učitelé středních škol a středních zdravotnických škol, konkrétně předmětu Výchova ke zdraví.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informací k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Society for All, z. s.
Volných míst: 30
Datum konání: 30.01.2026, 8:00-16:00; 02.04.2026, 8:00-16:00
-
program má za cíl seznámit pedagogy s konceptem well-beingu a jeho významem pro vlastní duševní zdraví a pracovní výkonnost i pro duševní zdraví a vzdělávací výsledky žáků
-
školení well-beingu nabízí školám podporu při zavádění opatření pro systémovou podporu well-beingu žáků a pedagogů
-
několikaměsíční proces zahrnuje úvodní proškolení sborovny spojené s identifikací stavu a potřeb školy a zpracování plánu podpory na školní rok podpory s dosažitelnými a měřitelnými cíli a jasně definovaným postupem implementace navržených opatření včetně stanovení odpovědnosti za jejich plnění
-
následné provázení probíhá formou reflektivních návštěv jedenkrát za čtvrtletí a online konzultací přibližně jedenkrát za měsíc v?délce jedné hodiny
Society for All, z. s.
Volných míst: 137
Datum konání: 10.02.2026, 9:00-16:00
KONFERENCE WELLBEING
Škola, kam se těšíme
Od dat a analýz k ověřené praxi
10.2.2026
9:00 – 15:10
15:15 – 16:00 workshopy
Ústí nad Labem, Krajský úřad Ústeckého kraje, Velká Hradební 3118/48
Konference je určena pro vedení škol, školní poradenská pracoviště a pedagogické i nepedagogické pracovníky středních škol v Ústeckém kraji. Jejím cílem je představit klíčové principy a funkční přístupy k podpoře wellbeingu ve školách a nabídnout konkrétní inspirace, jak s tímto tématem pracovat dlouhodobě a systematicky v každodenní praxi.
Účastníci získají přehled o situaci českých žáků a učitelů z výsledků mezinárodních šetření a také možnost nahlédnout do praxe konkrétních škol, které podporu wellbeingu již aktivně zavádějí.
Moderuje: Karel Müller
PROGRAM:
9:00 – 9:10
Úvodní slovo
Jindra Zalabáková; 1. náměstkyně hejtmana (oblast školství, mládeže a sportu) Ústeckého kraje
Roman Kovář; vedoucí odboru školství, mládeže a tělovýchovy Ústeckého kraje
9:10 – 10:00
Wellbeing jako součást vize školy
-
Proč je cílená a dlouhodobá podpora wellbeingu klíčová pro bezpečné a respektující klima školy, spokojenost pedagogů, kvalitu výuky a motivaci žáků? Představíme ověřené postupy, které wellbeing ve škole systematicky posilují – od každodenní praxe ve třídě až po vedení školy. Pozornost věnujeme také digitálnímu wellbeingu a tomu, jak způsoby používání technologií ovlivňují chování žactva i vyučujících.
Lenka Felcmanová; předsedkyně SOFA,
Young SOFA
10:00 – 10:20
Mezinárodní studie k tématu wellbeingu
-
České výsledky srovnávacích studií (PISA, TIMSS, TALIS) a data o vlivu wellbeingu na vzdělávací výsledky žáků.
Česká školní inspekce
10:25 – 10:45
PŘESTÁVKA
10:45 – 11:05
Co nám říkají data?
-
Hlavní výsledky výzkumného šetření duševní pohody pedagogů v Ústeckém kraji.
Roman Petrenko; Anreva Solution s.r.o.
11:05 – 12:05
Systémový workshop “Jak zavést podporu wellbeingu do škol”
-
Představení funkčních konceptů podpory wellbeingu v praxi. Klíčové kroky k úspěšnému zavedení opatření v podpoře wellbeingu ve škole.
-
Diskuse s řediteli středních škol vedená ředitelem SŠ
Josef Dvořák; ředitel, Gymnázium Polička
Radko Sáblík; ředitel, Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia - Praha 5
Diskusi vede: Tomáš Daněk; Střední škola řemesel a služeb, Děčín IV
12:10 – 13:00
OBĚD
13:00– 13:45
Funkční podpora wellbeingu v praxi
-
Příklady dobré praxe škol z Ústeckého kraje, které wellbeing systematicky implementují, včetně jejich reflexe a doporučení.? Rozhovor průvodců zavádění podpory wellbeingu SOFA Zuzany Sedláčkové a Karla Straky se zástupci škol:
Vladimír Trpka; zástupce ředitele; VOŠZ Ústí nad Labem
Marta Doležalová; sociální pedagog, SPŠS Ústí nad Labem
Kateřina Boudníková; ředitelka; Konzervatoř Teplice, Českobratrská 15, p.o.
13:45 – 14:15
Zázemí pro duši
-
Jak může škola za stávajících podmínek pracovat s tématem péče o duševní zdraví. Ukážeme dobrou praxi odjinud a nabídneme možnosti, které školy na této cestě mohou podpořit.
Barbora Balounová; Nevypusť duši
14:20 – 14:35
PŘESTÁVKA
14:35 – 15:10
Interaktivní skupinová práce
-
Výstupem budou praktické tipy „co můžeme udělat zítra“ pro podporu wellbeingu a pro nastavení vize školy zohledňující wellbeing žáků i pracovníků škol.
Magdalena Capková, Kateřina Nováková, Silvie Houšťavová, Martina Koplová
15:15 – 16:00
WORKSHOPY
-
Seberegulace a péče o sebe v každodenní praxi
-
Digi wellbeing: praktický průvodce pro učitele
Akce je součástí projektu implementace dlouhodobého záměru - Ústecký kraj, s reg. číslem CZ.02.02.XX/00/23_018/0009177.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 19
Datum konání: 11.02.2026, 13:00-18:15
Tento kurz poskytuje učitelům SŠ novinky ve výuce první pomoci dle guidelines 2025. K těmto postupům budou představeny moderní nástroje pro inovativní a interaktivní výuku první pomoci za využití moderních technologií. Účastníci se seznámí s možnostmi zapojení mobilních aplikací, simulačních figurín a interaktivních her do výukového procesu. Cílem workshopu je zvýšit zapojení žáků, posílit jejich praktické dovednosti a přispět ke zkvalitnění výuky v oblasti záchranných a resuscitačních postupů. Tento kurz je určen pro učitele středních a středních zdravotnických škol. Účast na tomto školení Vám přinese spoustu nových a zajímavých podnětů do výuky pro učitele vyučující První pomoc, Výchovu ke zdraví i na jiných středních školách.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem). Více informace k realizaci aktivity získáte u koordinátorky aktivit Mgr. Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Volných míst: 30
Prakticky orientovaný workshop představuje myšlenkové mapy jako efektivní didaktickou metodu pro výuku na středních školách. Účastníci se seznámí s neurovědeckými základy fungování myšlenkových map a osvojí si metodiku jejich tvorby podle principů Tonyho Buzana, přední světové autority v oblasti výzkumu mozku a učení.
Workshop kombinuje teoretické poznatky s praktickými ukázkami aplikace myšlenkových map v různých předmětech - od zdravotnických oborů (anatomie, patologie, ošetřovatelství) přes psychologii a pedagogiku až po výchovu ke zdraví. Zvláštní pozornost je věnována využití myšlenkových map v přírodovědných, společenskovědních předmětech a jazykové výuce.
Účastníci si osvojí práci s digitálními nástroji pro tvorbu map a naučí se integrovat myšlenkové mapy s interaktivními tabulemi. V praktickém workshopu vytvoří konkrétní myšlenkové mapy použitelné ve vlastní výuce.
Tento workshop je vhodný pro všechny učitele středních škol, vzdělavatele a nadšence moderních přístupů ve vzdělávání.
Aktivita se realizuje na Fakultě zdravotnických studií, Sociální péče 3652/13, 400 01 Ústí nad Labem. (areál Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem.
Více informoací k realizované aktivitě získáte u koordinátorky aktivit na FZS UJEP Barbory Váverkové barbora.vaverkova@ujep.cz.